15 Nisan 2015 Çarşamba

Puzzle Kutusunun İçinden Çıkan Puzzle Yapıştırıcısı


Yukarıdaki puzzle ile ilgili Nilüfer Hanım mail attı bana, "Uğraştım didindim, emek verdim puzzleımı bitirdim, puzzle kutusunun içinden çıkan yapıştırıcıyla puzzleı yapıştırdım. Sonuç, sertleşip kenarları havaya kalkmış bir puzzle."

Benzer bir şey benim de başıma gelmişti. Ben de sulandırılıp puzzleın üzerine sürülen o yapıştırıcılardan denemiştim ve 2000 parçalık puzzleım sertleşip hafif kıvrımlı bir hale gelmişti. Mukavva yardımıyla ters çevirip, sertleşmeden dolayı pıtır pıtır dökülen parçaları yeniden yerlerine yerleştirerek arkasından bantlamıştım puzzleı.

O zamandan sonra da bir daha kutunun içinden çıkan yapıştırıcıları kullanmadım hiç. Aynı şeyi Nilüfer Hanım'a da önerdim. Ama onun daha yaratıcı olan fikri parçaların pıtır pıtır dökülmesini engelledi. Kıvrılıp havaya kalkan kısımlara spreyle hafifçe su sıkıp, üstüne kitaplarla ağırlık koyarak yumuşatıp, sonrasında da ters çevirip bantlayarak çerçevelenmeye götürmüşler. Mutlu son! Fotoğrafını da benimle paylaştıkları harika bir puzzleları var artık!

1 yorum:

  1. Ben,yapbozu bitirdikten sonra arkasını mumavvaya yapıştırıp sonra ön yüzüne yapboz tutkalı sürmüştüm şekil bozulması sorunu yaşamadım yapbozum cilalanmış gibi oldu

    YanıtlaSil