10 Şubat 2012 Cuma

Herkül Freski, Piatnik, 1000 Parça




Bu puzzleı www.puzzledepo.com adresinden kampanyalı fiyatla, çok beğenerek almıştım. Aslında böyle güzel bir tablo daha çok parçalı olmalıydı. Daha büyüğü duvarda çok daha güzel durur eminim. Tablonun orjinal adı "Fresco of Hercules"  ve Andrea Pozzo 18. yüzyılda yapmış. Puzzle kutusunu  ilk inceleyişimde zor bir puzzle olduğunu düşündüm. Tablonun dört bir yanında öbek öbek aynı tonların yüzlercesi var. Normalde 1000 parçalık puzzleı 3-4 günde bitiren ben, bu puzzleı yapmaya başladığımda tahmin ettiğimden daha da zor olduğunu gördüm. Neyse ki parça boyutları ideal büyüklükte. Yani bir Castorland 1500 parçalık puzzleda olduğu gibi minicik şeylerle uğraşmıyorum.


Diğer tüm puzzlelarımda çerçeveyi tamamladıktan sonra, dıştan içe doğru ilerlerdim. Belirgin bir renk tonu gördüğümde oradan başlayıp diğer alanlara doğru giderdim. Fakat bu puzzle bu yöntemin dışında bir strateji gerektirdi. Çünkü bu tabloda belirgin noktalar insan figürleri ve bunlar da puzzleın orta yerlerinde toplanmış durumda. Önce figürleri tamamlayıp ardından birbirine çok benzer renk tonlarındaki parçalarla bu figür gruplarını birleştirmeyi düşündüm ve bu şekilde ilerleme kaydettim. Yani genel tarzımın dışına çıkıp bu kez ortadan kenarlara doğru ilerliyorum. Bu puzzle 2000 ve üstü parça sayısında olsaydı ciddi anlamda zorlanırdım diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder