3 Aralık 2011 Cumartesi

Puzzle Nasıl Yapılır-2

Dün yine yeni bir puzzle yapmaya başladım. Piatnik Marka 1000 parça bir puzzle. Çok beğenerek almıştım. Hareketin resimlenmesindeki bu başarıyı taktir ederek indirimli olarak almıştım bu puzzleı. Yine kutuyu açar açmaz, her zamanki gibi ilk işim,  puzzleın kenarlarını oluşturan parçaları ayırmak oldu. Bu ayırma işini yaparken bile çok keyifli bir sürecin beni beklediğini biliyordum. Renklerdeki farklılaşmadan da belli olduğu gibi zor olmayan, hatta yapması fazlaca zevkli bir tablo...


Çerçeveyi, yani puzzleın kenar parçalarını tamamladıktan sonra, yerde yatan mavi etekli kadının, eteğini yapmaya başladım. Çünkü bu resimdeki hem kenara yakın, hem de en ayırdedici renk bu parlak mavi renkti. Bu mavi başka hiçbir bölgedeki renkle karışmaz, çünkü sadece gökyüzünde mavi renk var ve o da belirgin derecede daha açık tonda. Eteği tamamladıktan sonra yine hemen alt kenardaki beyaz örtünün olduğu kısma geçtim. Daha parçaları renklerine ayırmaya gerek kalmadan, tüm parçaları elimle karıştırıp bu göze çarpan kısımları ayırdım ve yerlerine çok kolay bir şekilde yerleştirdim. Aslında "bir puzzle'a nereden başlanır?" sorusunun anahtar cevabı işte budur:
Hem tablonun kenar kısmına yakın, hem de gerçekten kolay ayırdedilen, herhangi başka bir bölgeyle karıştırılamayacak denli göze çarpan renkten başlamak gerekir. Üçüncü olarak yerleştirdiğim kısım ise soldaki adamın pelerini oldu, çünkü parçaları karıştırırken elime gelen bu yeşil tonu, hem yine kenar kısımlara yakın, hem de diğer yeşil tonlarından bariz derecede daha parlak... Bu bölgeleri bitirdikten sonra üst taraftaki binaların parçalarını elime geldikçe ayırdım kenara. Gökyüzünü oluşturan parçaları da ayırdım yine... Ve bu sabah "hadi bakalım şu gökyüzünü deneme yanılma yoluyla tamamlayalım" dedim ve gün ışığından yararlanıp tıkır tıkır çok hızlı bir şekilde gökyüzünü tamamladım :) Çok da mutlu oldum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder